A vizualizációnak rengeteg pozitív hatása van. Számos szakirodalom ír erről. Ebben a bejegyzésben leginkább azoknak kívánok segítséget nyújtani, akiknek nem-, vagy csak nehezen megy elképzelni a céljaikat, álmaikat, vágyaikat.

wall-321499_1280

Gyakran említik a hozzám forduló kliensek, hogy ők bizony nem tudnak vizualizálni. A belső képalkotás már gyermekkorban is az élményfeldolgozás egyik legfontosabb formája. Ebben segít a sok mese, a mondókázás, az alkotás amelyek elengedhetetlenek az egészséges lelki fejlődés során.  Azonban előfordulhat, hogy ez valami oknál fogva sérül és az egyén később nem képes ezeket a képeket megjeleníteni vagy csak nagy nehézségek árán. De van egy jó hírem. Gyakorlással mindez fejleszthető.

Ehhez nyújt segítséget az a néhány könnyen elvégzendő gyakorlat, amit az alábbiakban, három lépésben gyűjtöttem össze.

1. Találj egy csendes és nyugodt helyet!

 

Ez az első lépés ahhoz, hogy hozzá tudj kezdeni a gyakorláshoz. Fontos a nyugalom, hogy semmi ne zavarjon és kellő figyelemmel tudj befelé fordulni. Lehet ez akár a természetben, vagy akár otthon egy csendes kis zugban. A lényeg, hogy békés és biztonságot adó helyet válassz ahol senki és semmi nem zavarhat.

2. Tisztítsd ki az elméd!

Hunyd be a szemed, lazíts és végy néhány mély lélegzetet! Fordítsd a figyelmedet a légzésed figyelésére és folytasd ezt pár percig. Ha bármilyen kép, történés a napoddal kapcsolatban a “szemed elé” jönne, csak vess rá egy pillantást és engedd, hogy tovább menjen. Nem kell vele csinálnod semmit. Ha ezt észleled, irányítsd vissza a figyelmedet a légzésedre.

3. Képzeld el a célodat!

Biztosan Neked is vannak céljaid, vágyaid, amiket el szeretnél érni. Gondold végig, hogyan nézne ez ki. Mi történne akkor ha ez megvalósulna. Olyan részletességgel tedd mindezt amilyen részletességgel csak tudod.

Figyeld meg a tájat/környezetet ahol vagy, halld a hangokat ha vannak, érezd az illatokat-, az érzeteket (hideg van, meleg van) ha vannak. Figyeld meg a ruházatodat, a résztvevők ruházatát! stb. És időzz kicsit ebben. Légy nyitott és hagyd, hogy történjen aminek történnie kell és az elméd szabadon szárnyaljon. Ha elkalandozna a figyelmed vagy negatív gondolatok kerítenének hatalmukba, próbálj tudatosan gátat szabni ennek (akár gondolatban még figyelmeztetheted is magad) és figyeld újra a légzésedet. Majd térj vissza a képhez.

Ha végeztél, szépen lassan térj vissza.  Lélegezz mélyeket és távolodj el a képtől. Érezd újra a talajt, ahogyan a tested ránehezedik a talajra/székre/ágyra stb. és a saját ütemedben nyisd majd ki a szemed. Végül tudatosítsd, hogy újra a jelenben vagy.

Segíthet, ha többször végzed el ezt a gyakorlatot, vagy akár az is ha készítesz mindebből egy kép kollázst amit időnként megnézel majd.

Fontos, hogy tudd nincs olyan, hogy jól vagy rosszul vizualizálsz. Véleményem szerint nincs két olyan ember aki ugyanúgy látná a belső képeket.  Gyakorlással egyre ügyesebb leszel.  De ehhez kell némi türelem.

Hajrá, szorítok Neked! A célodhoz máris egy lépéssel közelebb kerültél.

Ha tetszett a bejegyzés, gyere és csatlakozz a Harmónialiget Facebook oldalához,  ahol még több érdekességet olvashatsz.

Fotó forrás: www.pixabay.com

Pin It on Pinterest