MF_64941Mindenkinek volt már rossz napja. Igen, nekem is. És ha jól sejtem még lesz is. Ilyenkor a következő mondatok és gondolatok cikáznak az ember fejében: Miért pont én? Mit tettem, hogy ezt érdemlem? Na, már csak ez hiányzott… Ezt nem hiszem el!

Na, ekkor jön jól az az öt egyszerű ám nagyszerű tipp amit hosszú idő alatt sikerült kikísérleteznem. Igazán nem igényel nagy erőfeszítést, és ha alkalmazom őket, segítenek kizökkenni a negatív gondolatok ördögi köréből. Próbáld ki Te is!

1. Végy egy hideg zuhanyt!

Ez egyfajta sokk, aminek hatására a test „túlélő” módba kapcsol át. A figyelmed elterelődik a problémádról és láss csodát, máris picit könnyebb lesz, hiszen visszatérsz a jelenbe. Ez olyan mint a „reset” gomb a számítógépen.

2.Kezdj el mozogni!

Bármit! Hiszen köztudott, hogy a mozgással rengeteg negatív energia vezetődik el. Hatására oldódik a feszültség, enyhül a nyomás.

Miközben intenzíven sportolsz nincs lehetőséged a problémádon rágódni. Ez a tevékenység szintén a jelenbe hoz és ott is tart. Találd meg hát azt a mozgásformát ami a számodra a legmegfelelőbb a nehéz helyzetekben.

3. Menj ki a természetbe!

Ha lehetőséged van rá tedd ezt úgy, hogy minél távolabb kerülj a város zajától, hogy a lehető legjobban ki tudj kapcsolódni. Amennyiben ez nem lehetséges, természetesen egy közeli park vagy zöld terület is megteszi.

Sétálj nagyot, ölelj meg egy fát vagy egyszerűen csak ülj le egy padra és figyelj. Ne csinálj semmit, csak észleld a környezetet és azt ami körülötted történik. Halld a hangokat, lásd az apró, alig észrevehető mozgását a természetnek.

Ilyenkor a figyelmedet eltávolítod a problémádról és felszabadulhatsz a teher alól.

4. Csinálj valami „őrültséget”!

Na itt nem bankrablásra vagy hasonlókra gondolok. Hanem valami olyanra, ami kimozdít kicsit a komfortzónádból. Amitől megemelkedik az adrenalin szinted és enyhén felfokozott állapotba kerülsz.

Mondjuk szólíts le egy fiút/lányt az utcán aki szimpatikus neked (persze csak ha szingli vagy), kiálts egyet torkod szakadtából stb. Légy kreatív!

5. Nevess!

A nevetés orvosság! De tényleg. Amikor ezt teszed megemelkedik az endorfin szint a szervezetedben, ráadásul még az immunrendszerre is jótékony hatással van.

Tudtad, hogy a kisgyerekek egy nap kb. kétszázszor nevetnek? És a felnőttek? És Te?

Nézz vígjátékot, olvass vidám történeteket, vedd körbe magad vidám emberekkel és meséljetek vicceket, vagy tégy bármit ami megnevettet.

 Tedd meg még ma! Magadért, egy pozitívabb napért!

Ha tetszett a bejegyzés, gyere és csatlakozz a Harmónialiget Facebook oldalához,  ahol még több érdekességet olvashatsz.

5 tipp

Fotó forrás:www.pixabay.com

Pin It on Pinterest